Alla inlägg under februari 2013

Av Elvira - 22 februari 2013 15:01

Hej igen jag vet inte vad jag ska göra så skriv en kommentar så blir det bra!

Av Elvira - 21 februari 2013 17:21

Idag har vi haft innebandyturnering och vårat lag vann alla matcker förutom ett. Det laget som vi förlorade för var inte shysta. Målvakten slog en pojke som stog framför och dom andra tacklades eller slogs med klubban. När dom van med ett poeng så blev jag så piss sur. Sedan var jag på dåligt humör och en snubbe blåste i något slags horn bara för att det var roligt. Han gjorde det hela tiden! Han slutade inte och jag höll på att koka över. Sedan kom andra delan av klassen ( svarta laget ) tvåa. Vissa sprang runt med sina medajer och ush ne jag var är sur putte idag. Hoppas att någon kan göra mig glad.  

Av Elvira - 20 februari 2013 18:06

Hej nu har jag bakat muffins eller minimuffins för jag hittade inga bakformar eftersom vi renoverar vårat kök. Jag var helt säker på att vi hade det så jag gjorde smet och letade men hittade inga stora formar. Det blev knäckformar. Dom är så små!  Men är lika goda för det. I morgon så är det Inebandyturnering! ( igen ) Vi ska möta andra skolor och ta med oss matsäck. Hoppas det går bra. 

Idag spelade jag fotboll på fotbollsplanen ( som jag aldrig gör ) all slask som dom flesta hade trampat på eftersom det alltid är någon som spelar fotboll, har blivit is. När jag säger is så menar jag verkligen tjock is! Alla sprang runt och gled ca en meter när man stannat. Dom flesta som sprang hamnade på rumpan, men det var lika kul för det. Även fast jag är väldigt långsam och verkligen suger på att sikta när det gäller fotboll så sprang jag efter den och hamnade närmast bollen ganska mycket. Jag är så nöjd.  



Bilder kommer snart jag har bara lite problem med att få in bilderna så dom kommer snart!    

Hejdå!!

Av Elvira - 19 februari 2013 17:19

 

Av Elvira - 19 februari 2013 17:12

För er som inte har någor djur där hemma så är detta perfäkt för er!

       

Av Elvira - 19 februari 2013 16:38

   

 

 

 

   

Av Elvira - 19 februari 2013 16:32

Till vänster är den mörkade med kaffe, den till höger är med tepåse.

Det du behöver:

  • Kaffepulver eller tepåsar
  • Ugn
  • Vitt papper

Gör så här:

  1. Sätt ugnen på 200°C
  2. Använd en bricka med hög kant eller en ungsplåt med hög kant, blanda i en vit skål/glas varmt kranvatten och kaffepulver, vattnet ska bli riktit mörkt, eller koka upp vatten och sänk ned tre tepåsar som får stå och dra i 15 minuter, häll vätskan i ungsplåten och lägg ned pappret och se till att hela pappret täcks med vätskan. Låt ligga och suga åt sig vätskan i 2-4 minuter, ta försiktigt upp pappret och riv försöktigt sönder lite på kanterna så den ser lite använd ut och lägg på en ny bakplåt och stänk lite av kaffet/teet på den för att få fläckarna.
  3. Lägg in i ugnen tills den torkat, går oftast väldigt fort, så ha koll så den inte är inne för länge då den kan börja brinna. Ta ut plåten och lossa pappret försiktigt med en osthyvel.

VARNING! Detta är inget barn/unga ska göra utan förälders närvaro då man använder ugn.

 

 

  Den till vänster är med kaffe och den till höger är med té!

 

 


Av Elvira - 19 februari 2013 16:23



Hunger games 2 fatta eld kommer ut den 22 novenmber!!! Dom kommer göra 4 filmer!






Presentation


Hej jag heter Elvira och här är min blogg:) Läs och titta och lär dig känna mig. Har också en hel den pyssel in min blogg:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni att jag ska göra för vlogg?
 smink
 baka
 50 saker ni kanske inte visste om nig
 visa hur man sätter upp håret i dounat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

kannin

muspekare kanninhuvud vit

Easter Bunny

Muspekare

Cute Box Frog

Kanin

Bobblehead Bunny

Kanin

Bobblehead Bunny

Ovido - Quiz & Flashcards