Alla inlägg under mars 2013

Av Elvira - 23 mars 2013 10:40

   

Av Elvira - 23 mars 2013 10:34

  

En ful bild på mig och Judith när vi precis har borstat tänderna.   


Av Elvira - 23 mars 2013 10:00

Jo idag har det varit värdelns strässigaste dag! I fredags kom mina kusiner ( Märta, Noah och Judith ) och skulle sova över. Klockan gick och jag skulle passa Märta och Judith medans min lillebror och Noah var och gjorde aktiviteter från 17:45 till 20:00. Mamma körde dom och tvättade efter det. Jag skulle hitta på aktiviteter som alla vi tre kunnde göra. 

Först målade vi naglarna. Judith ville ha olika saker på hennes naglar som rosor,leopardfläckar, vattenmilon,kronor,rutor,hjärtam m.m Märta ville inte sitta still så hon fick prickar på hennes små naglar. Märta är bara två år men jag målade naglarna på henne ändå hon blev så nöjd även fast jag inte gjorde det bra. Judith är 5 men en riktigt sötnos när hon inte retas med sin syster och bror. Sedan efter det så kunde jag inte hitta på något och öppnade badrumsskåpet för att lägga tillbaka nagelacken när dom får syn på en rosa färgburk men hårfärg. "ÅÅ jag vill ha jag vill ha!!!" sa dom precis hela tiden! Dom tjadade hål i huvet på mig så jag sprejeade lite slingor i håret på dom. Dom blev så glada och hoppade av glädje för att ha lite rosa hår.  Efter det satt jag upp olika frisyrer på dom vilket dom verkade tycka om jätte mycket. Mamma kom in igen efter tvätten och sa att vi borde göra "varma mackor" ( mackor i ungnen med sikinka och ost på ). Precis när vi var klara kom Otto ( min lillebror) och Noah. Vi åt tillsamals och sedan kollade vi på film och käkade godis. Märta somnade i mitt knä och mamma bar upp henne till mammas säng. efter ett tag sa jag åt Judith att gå upp och också lägga sig i mammas säg så att hon kunde sova. Efter ett tag så somnade hon, Märta, Otto, Noha och mamma. Både jag, Märta, Judith, och mamma hade somnat i hennes säng. Men jag vaknade helatiden för att Märta snarkade och Judith hostade ( båda var förskylda ) och mamma pratade i sömnen. Jag gick in till Ottos rum för att se om jag kunde sova där med honom men efter ett tag märkte jag att det inte var Otto som sov där utan Noah. Jag gick in till min säg och där sov Otto. Jag sov där resten av natten men eftersom Otto tog allt täcke och röde på sig i sömnen kunde jag inte sova så bra där heller. Så idag är jag jätte trött och om ca en timme ska mammas kompis komma med sin man och sina barn ( Joakim,Lukas och Maj ) och efter det ska jag gå till min bästa kompis Lisa och ha Twilight maraton och se på alla filmer i årdning. På Söndag ska nya gäster komma och tapetsera vårat kök samtidigt som vi ska bjuda dom på mat. Ååå jag dör jag vill bara sova.....


Av Elvira - 16 mars 2013 09:19

Jey det är helg! 

Jag har varit jätte trött hela veckan så det är skönt nu att det är helg. Jag har haft nationella prov denna veckan så det pirrar loss i magen. Men jaja, synd att melodifestivalen har slutat. Jag har ju ingenting att se på tv nu. Vad brukar du se på? Jag ska bara slappa hela helgen nu och äta godis!!! Vad brukar ni göra på helgerna?? Jag var så fruktansvärt tråkig igår så jag städade hela mitt rum. Oj vad det var jobbigt och rensa alla lådor. Jag fick för mig att jag skulle rulla alla garnnystan till bollat och det tog typ 3 timmat för mig. Man kan förstå att jag hade skit ont i händerna sedan. 


Jag fick panik i onsdags när jag kom hem för att mormor hade varit inne i mitt rum och försökt städa! Hon hade flyttat på allting i min garderob och tryckt in det så att man inte kunde dra ut lådan. Jag fick dra ut alla kläder och när man inte drar ut lådan skit långsamt så rasar den och  jag drog ut den längst upp så alla tre lådor rasade och dom fastnade så jag fick inte bort dom. Ååååå jag blev så himla arg. Jag har också varit på intervjun för musik klass och det gick piss dåligt men vi får hålla tummarna ändå. 

Ha en go helg puss och kram skummbannan! 

Av Elvira - 12 mars 2013 16:37

Idag har jag spelat kula med min lillebror. Jag förlorade stort men det var roligt ändå. Det var skit kallt och jag frös igäl. Men jaja lite ute får man ju vara då och då. Jag har inte bloggat på ett tag för att vi har renoverat köket men nu ska jag blogga gjärnet. Det har inte hänt något specielt medan jag inte har bloggat. Jag och min lille bror ( Otto ) var ute och sprang i Herkules. Solen sken men det blåste jätte myket. Jag tänkte jaja vi blir varma i kroppen när vi springer, men nej. Det var jätte isigt så man sprang tre meter och sedan gick man typ 7 meter för att det var is. Vi dog av kyla! Vi ville inte springa på jätte länge.

Jag ska börja ha en fråge stund! Varje fredag ska jag svara på alla frågor via en vidio vlogg. Ni kan ställa alla möjliga frågor! Allt måste inte handla om pyssel en fråga kan typ vara vill du ha mustach.    Så fråga på! Lycka till!

Om du vill fråga en fråga så kommentera bara detta innlägget så kollar jag.  

Av Elvira - 12 mars 2013 16:30

Jag hade en undersökning för ganska läng sedan och ni kom fram till att ni ville se någonting som hade blivit misslyckat. Idag så exprementerade jag. Jag gjorde muffins i ägg. Med ägg menade jag ägg som man äter. Jag gröpte ur dom och smörade innuti och allt. Sedan gjorde jag smet och smörkräm. Jag sattte dom i ungnen men när jag tog ut dmo och trode att dom var klara var det bara smet. Men dom var jätte goda men det blev bara smet  JAg kan komma med receptet lite senare.

Av Elvira - 6 mars 2013 22:46

Som ni nog märker har jag inte bloggat på ett tag eftersom jag helt enkelt inte hunnit. Jag har precis blivit medläm på "IFokus.se"! jätte roligt och alla är jätte snälla. Om du är medläm så kan du kolla på mig jag heter Elviranym och gör mitt bästa att svara på alla möjliga frågor. 

Ni kan önska om vad jag ska göra för innlägg eller vidiologg eller någonting. Så skriv en kommentar så fixar jag det!  

Presentation


Hej jag heter Elvira och här är min blogg:) Läs och titta och lär dig känna mig. Har också en hel den pyssel in min blogg:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni att jag ska göra för vlogg?
 smink
 baka
 50 saker ni kanske inte visste om nig
 visa hur man sätter upp håret i dounat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

kannin

muspekare kanninhuvud vit

Easter Bunny

Muspekare

Cute Box Frog

Kanin

Bobblehead Bunny

Kanin

Bobblehead Bunny

Skapa flashcards