Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Elvira - 6 oktober 2012 08:42

   


Du behöver till mörk chokladmousse:

2 st ägg gulor

2 msk socker

3 dl grädde

200 g mörk choklad


Du behöver till vit chokladmosse:

3 dl grädde

150 g vit choklad

2 msk syltad ingefära, fin hackad


Tillagning mörk choklad:

1. smällt chokladen i vattenbad eller i micron

2. vispa ägg gulor och socker krämigt

3. vispa grädden lätt

4. blanda ner den smälta chokladen i äggsmeten. Vänd sedan ner grädden lite i taget med luftiga tag till en mousse.

5.fyll moussen till hälften i portionsgals och ställ i kylskop 1 timme.


Tillagning Vit mousse:

1. smällt chokladen i ett vattenbad eller i micron.

2. vispa grädden vänd om grädden med luftiga tag med den smälta chokladen. Rör ner syltade ingefäran.

3. låt chokladen vila ca en timme i kylen. 

4. Fyll den sedan i portionsglasen med den mörka moussen.


Man kan lägga lite frukt/bär på toppen super bra!













Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Elvira och här är min blogg:) Läs och titta och lär dig känna mig. Har också en hel den pyssel in min blogg:)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni att jag ska göra för vlogg?
 smink
 baka
 50 saker ni kanske inte visste om nig
 visa hur man sätter upp håret i dounat

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

kannin

muspekare kanninhuvud vit

Easter Bunny

Muspekare

Cute Box Frog

Kanin

Bobblehead Bunny

Kanin

Bobblehead Bunny

Ovido - Quiz & Flashcards